Snelle Hp Indigo V12 Bij Eshuis Biedt Kansen Voor ... - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print thumbnail

Snelle Hp Indigo V12 Bij Eshuis Biedt Kansen Voor ... - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Published Oct 05, 24
6 min read
[=headercontent]Digital Signage - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print[/headercontent]

“De beide technieken kunnen niet zonder elkaar”, zegt hij. Frezen betekent veel materiaalverspilling; 3D printen betekent ruwere oppervlakken. Gecombineerd minimaliseer je materiaalverbruik en kun je nauwkeurige producten maken. De extruder die 10XL aan de robot koppelt, print zo’n 100 kilogram per uur. Daarvoor is er wel een bijzondere oplossing bedacht.

Via een verwarmde slang wordt het materiaal naar de nozzle gestuurd die wel aan de robotarm is gekoppeld. Gerbert Smits: “Het voordeel hiervan is dat we een veel grotere capaciteit hebben. Met 5 kilogram per uur heb je geen businesscase; met 100 kilogram wel.” Lees het hele artikel in Solutions Magazine: Copy URL URL Copied .

De lucht- en ruimtevaartindustrie was één van de eerste commerciële gebruikers van 3D-printen, ofwel Additive Manufacturing, toen het werd uitgevonden. Veel OEM's, leveranciers en overheidsinstellingen gebruiken 3D-printen al tientallen jaren. De nieuwste generaties commerciële vliegtuigen vliegen met meer dan 1.000 3D-geprinte onderdelen. Conventionele industriële 3D-printers zijn echter onbetaalbaar voor de meeste organisaties, met uitzondering van de grootste en best gefinancierde organisaties.



Dankzij innovaties in de materiaalkunde zijn veel toepassingen met hogere prestaties mogelijk geworden. Mits toegankelijk geprijsd, kunnen 3D-printers nu worden gebruikt door kleinere organisaties en in nieuwe takken van grote organisaties, waar ze voorheen werden ondergebracht in gecentraliseerde prototyping shops. Door additieve technologie naar meer eindgebruikers te brengen, stellen Formlabs 3D-printers meer ruimte- en luchtvaartingenieurs en onderzoekers in staat de grenzen van hun vakgebied te verleggen.

We Besparen Veel Tijd En Bieden Meer Service - - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Van ontwerp tot productie en meer. Gravity Industries ontwikkelt jetpakken die eruitzien alsof ze in een sci-fi-film thuishoren. Hun jetpakken zijn bedoeld voor gebruik in gevallen als search & rescue waar een helikopter niet bij kan of niet veilig kan landen - kleine oplage drukken. Het gebruik van meerdere soorten 3D-printtechnologieen heeft hun prototype- en testproces versneld

Dat was lang genoeg, want elke testontsteking hoefde maar lang genoeg te duren om het ontstekingspatroon te observeren. Als Rogers zijn tientallen verschillende ontwerpen in metaal had laten maken, zou dat ontzettend duur zijn geweest. In plaats daarvan, aangezien de tests kort waren en de onderdelen zeer lage materiaalkosten hadden, kwam hij uit op een ontwerp met hoge prestaties en minimale uitgaven en doorlooptijd.

Wat Zijn De Voordelen Van 3d Printen? - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Masten begon in 2014 met het 3D-printen van raketmotoren. Ze begonnen met kleine teststuwraketten en schaalden uiteindelijk in 2016 op naar een 25.000-pond stuwkracht breedzwaardmotor. Hun additieve ervaring betreft zowel kunststoffen als metalen. Volgens Kimberly Devore, onderzoeks- en testingenieur bij Masten, heeft het bedrijf zowel traditionele bewerking als 3D-printen gebruikt om raketmotoren te produceren.

"Het mooie van 3D printen is dat je het precies zo kunt modelleren als je wilt. En je hoeft er niet zo vaak aan te sleutelen als bij traditionele bewerking. Je kunt het gewoon ontwerpen zoals je het nodig hebt", aldus Devore. "Vaak moet je bij traditionele bewerking de dingen vrij eenvoudig maken.

Flexpak Transparant Verpakkingsindustrie Bv - Flexpak - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Het nemen van risico's kost ook niets. Omdat het relatief snel en goedkoop is om meerdere exemplaren te maken, kunnen ze nieuwe dingen uitproberen. "De optie om dat soort dingen snel te itereren is geweldig." Masten Space Systems produceert complexe raketonderdelen met behulp van 3D-printen. CNC-machines vergen vaardigheid en tijd om te programmeren.

A&M Tool and Design produceert onderdelen en machines op maat voor de lucht- en ruimtevaart, optica en robotica. De onderneming heeft zich in de loop der jaren gemoderniseerd en een reeks nieuwe apparatuur geïntroduceerd, waaronder 3D-printen, naast betrouwbare traditionele technologie en retrofit-oplossingen. Ryan Little, een werktuigbouwkundig ingenieur van A&M Tool, onderzocht welke 3D-printer het beste zou passen bij hun behoeften en koos voor Formlabs 3D-printers.

Met 3D-printen kunnen Little en het team veel sneller onderdelen maken. Ook kunnen ze alle uren van de dag benutten: ze kunnen de prints 's nachts maken en de onderdelen de volgende dag gebruiken. Printen is vooral nuttig voor geometrieën die duur en tijdrovend zijn om op een CNC-machine te produceren.

"We maken veel prototypes voor verschillende soorten gereedschap. Als we de Form 2 niet hadden, zouden veel prototypes gewoon in CAD blijven totdat we klaar waren om te bewerken. Sommige dingen zouden dan nooit gemaakt of ontworpen worden omdat ze niet praktisch zouden zijn." Lufthansa Technik is één van 's werelds grootste luchtvaartleveranciers en leveranciers van onderhoud, reparatie en revisie (MRO).

Direct Mail En Digitaal Printen - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Deze innovatieve vloermarkeringen zijn fotoluminescent. Dit betekent dat ze zijn uitgerust met zelflichtende kleurpigmenten die worden opgeladen door normaal cabinelicht. Ze blijven in het donker gloeien in geval van een noodsituatie zonder elektriciteit - digitaaldrukwerk. Lufthansa Technik printte het extrusiemondstuk om deze zelflichtende vluchtwegmarkeringen te produceren. Voorafgaand aan de productie werden verschillende gereedschapsmaterialen en fabricageprocessen getest

"Theoretisch zouden we onze onderdelen ook kunnen spuitgieten. Maar dan zouden we nooit zo flexibel zijn geweest in de vorm en aanpassing van de spuitmond. Dat is waar ik het grote voordeel van 3D-printen zie", legt Ulrich Zarth, projectingenieur bij Guide U, uit. Dit productiegereedschap werd geprint op de Form 3L.

Wat Zijn De Voordelen Van 3d Printen? - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Verschillende Formlabs-materialen werden getest en de keuze viel op Clear Resin. Deze biedt niet alleen de juiste stabiliteit en oppervlaktekwaliteit, maar helpt Lufthansa Technik ook haar productieproces voortdurend te optimaliseren. "Als je nauwkeurige geometrieën wilt, vooral in de kunststofsector, en je wilt ze snel, dan zou ik altijd 3D-printen gebruiken," zegt Ulrich Zarth, projectingenieur, Lufthansa Technik AG Zarth en zijn team bespaarden enorm veel tijd en geld in hun productieproces door dit kleine onderdeel zelf te 3D-printen.



Het team probeerde eerst een aluminium stuk met een kleine rubberen O-ring te gebruiken, maar dat loste het probleem niet toereikend op. En er waren twee extra problemen: de doppen waren nodig in vele maten, en ze hadden slechts tien dagen om in totaal 500 doppen te vinden om hun deadline te halen.

Toen hij niet zeker was van de interne mogelijkheden van AMRC, vroeg Sleath offertes aan bij drie externe printbureaus, maar die waren duur. "Ik sprak toen met Mark Cocking van onze Design and Prototyping Group en vroeg of we iets intern konden laten produceren. Ik hoorde pas na 24 uur iets van hem terug, maar toen ik dat deed zei hij: 'Ja, we hebben de helft al geprint.' 250 van deze doppen werden in 24 uur gemaakt, een verbazingwekkende doorlooptijd", aldus Sleath.

De doppen werkten in het veld precies zoals bedoeld. "De feedback die ik kreeg van de operators die ze installeerden was fantastisch. De overgrote meerderheid van de onderdelen functioneerde precies zoals bedoeld, en geen enkel onderdeel brak tijdens het gebruik," aldus Sleath. Elliptika is gespecialiseerd in het ontwerp en de ontwikkeling van radiofrequentie- (RF-) en microgolf-producten en -oplossingen.

Snelle Prototyping Voor Machine Onderdelen - Digitaal drukkerij De Bruyn Sign & Print

Radiofrequentieontwerpers Gwendal Cochet en Alexandre Manchec moeten complexe geometrieën realiseren, de kosten laag houden en snel ontwerpen leveren. Om deze veeleisende parameters te bereiken, hebben zij geleerd verder te kijken dan de traditionele productietechnieken. Dankzij het 3D-printen van onderdelen voor eindgebruik kan Elliptika sneller nieuwe antenneontwerpen maken en daarbij geld besparen.

Stereolithografie (SLA) 3D-printen bleek het beste te passen bij galvaniseren vanwege de gladde oppervlakken van de geprinte onderdelen. "Na het 3D-printen van het onderdeel moeten we de support verwijderen, het oppervlak reinigen en uitharden. Vervolgens wordt het geprinte onderdeel door een chemisch proces gehaald om een dunne laag (ongeveer 3µm) koper te plaatsen.